2009. október 2., péntek

Spenótos galuska spenótsalátával



Gyönyörű, friss spenónot kaptam a piacon. Otthon aztán törtem a fejem, mit is készítsek belőle./1 kg/ Főzelék kizárva, mert a Párom sókapárti. ...viszont a tésztákért rajong. Így spenótos galuskaként végezte be sorsát bő fél kiló harsogó zöld levél. A többiből egy indiai ihletésű joghurtos saláta lett.
galuska:
60 dkg friss spenót
1 ek olaj
2-3 gerezd fokhagyma
2 tojás
liszt, amennyit felvesz
víz
3 dl tejszín+1 tojás
r.sajt
Olajon megpárolam a száraitól megfosztott, összeaprított spenótleveleket, hozzáadtam a zúzott fokhagymát. Félreraktam hülni.
Elkészítem a salit:
2-3 marék spenót
1 paprika/piros/
fél kígyóuborka
fél fej hagyma

rómaikömény
őrölt bors
fél nagy pohár joghurt
A hzzávalókat egészen apróra vágom, fűszerezem, leőntöm a joghurttal, htőbe teszem.

A párolt spenóthoz hozzáadom a tojást, sóval, borssal ízesítem. Liszttel és vízzel galuskatésztává kavarom. Lobogó sós vízbe szaggatom. Mikor kifőtt az összes galuska, jénaiba szedem, ráöntöm az egy tojással elhabart tejszínt, sajtot reszelek rá, 180 fokos sütőben 20-25 percig sütöm.
A spenótos galuskát tejföllel és spenótsalátával tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails