2009. október 14., szerda

Mazsolás kalácska




Soha nem sütöttem kalácsot ...féltem tőle, talán nem sikerül. Mígnem rátaláltam Limara kalácsára. :o) Ezer hála és köszönet érte! Kicsit módosítottam, próba-szerencse, fini lett.
2,5 dl tejszín
2 egész tojás
1 tojás fehérje
csipet só
2 ek cukor
1 citrom reszelt héja vagy citrom aroma
1 zacskó vaniliáscukor
50 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 marék rumos tejbe áztatott mazsola
1 tojássárga a kenéshez.

Fogtam a kenyérsütőgép üstjét, belmértem a tejszínt, 2 tojást+ 1 fehérjét, 50 dkg lisztet, sót, van.cukrot, cukrot, citromhéjat, lecsepegtetett mazsolát, 3 dkg élesztőt. Jól kidagasztom. Kelesztőtálban hagyom duplájára kelni. Lisztezett deszkára borítom, átgyúrom. A tészta 2/3-ából kb.s40 cm-es rudat sodrok, félbehajtom, megtekerem. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakom. Közepét szétválasztom egy nyújtófával. Tejjel elkevert tojássárgával kikenem a mélyedést. A maradék tésztából 3 db rudat sodrok, összefonom és a mélyedésbe helyezem. Így hagyom ismét duplájára kelni. Az egészet lekenem a tojással majd előmelegített sütőben 180 fokon, sütöm 30-40 percet.Rácson hagyom hülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails