2009. október 15., csütörtök

Röszti pizza




Csatám az étellel...avagy, nem szeret engem az Röszti!!!!!
DebiGabinál láttam egy fincsi receptet, gondoltam kipróbálom. Szépen legyalultam a zöldeket, keresni kezdtem a muffinsütőm. Feltúrtam érte az egész kamrát, sehol nem találtam. Persze...elfelejtettem, kölcsönadtam Anyumnak. :( Na, itt ez a reszelt zöld, most mit kezdjek vele. Belemorzsoltam 1 vízbe áztatott, kinyomkodott zsemlét. Beleütöttem egy tojást, került még bele 8-10 ek liszt, só, bors.
Túl nedvesnek tűnt, de gondoltam...jó lesz ez így.
Elő próbálkozás: -serpenyőben kisüt.- Nem jött össze. Próbáltam volna, mint egy lepényt megsütni, de a forgatástól darabokra esett. Nagy nehezen összemoncsoltam valahogy. Párom szerint finom lett, nade azért ezt mégsem kéne honosítani, mert kiidegel, h folyton szétesik. /Röszti mint Császármorzsa :o) /
Második próbálkozás: -olajban kisütni?- Na nem, megszívja magát olajjal, szellőztethetek ebben a hidegben. Brrr... Eleve elvetve! Gyomorbarátibb megoldás kell!
Harmadik próbálozás: -sütőben kisütni!- kapott még kis zsemlemorzsát, és maradék főtt rizst. Ezt a masszát simítottam a Mamától örökölt öntöttvas serpenyőmbe /előtte kibéleltem sötőpapírral/. Sütő előmlegít maxra, zutty be. Tortyogtattam ottan bent jó 30 percet /kívánatos azért közben ellenőrizni!/ Mikor szép pirosra sült, kivettem, felszeleteltem. Apimanó fintorgott rá, de én a Tőle hallott -"Nem fini."- mondatot dallamként dudorászva, jóízűen elmajszoltam. ...tetején kis finom mustárral és tejföllel..., hmmm. :o) Kuncogtam magamban...-nekem jutott, Neked nem! :o)))) Gyerekkoromat idézte, mikor telente Újapu Mackót sütött és melegen ropogtattuk a TV előtt... :o)

Végleges verzió-
Röszti pizza:
1 db NAGY burgi
1 db picinyke cukkíni
1 nagy fej hagyma
5-6 gerezd fokhagyma
1 db vízbe áztatott, kinyomkodott zsemle
2 ek zsemlemorzsa
1 db tojás
8-10 ek liszt
2-3 ek főtt rizs /el is maradhat -így tovább kell sütni kicsit/

bors
pirospaprika

A hagymát, fokhagymát nagyon apróra vágtam. Többi zöldet lereszeltem. Összekutyultam a többi hozzávalóval, fűszereztem. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, jó vékonyan. Szép pirosra sütöttem.
Kicsit keménykés, de jó ropogós rágcsa. Köszi DebiGabi, a gyerekkori nosztalgiáért!!!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails