2009. október 4., vasárnap

Indiai paradicsomos vöröslencse




Kedvenc indiai szakácskönyvemben bukkantam rá erre a receptre. Adéle is megemlíti a blogján. Én egyenesen függő vagyok. Roppant gyorsan megvan, úgyhogy ha megkívánom pikk-pakk el lehet készíteni. Ez a vöröslencse csodája :o) ...semmi áztatás!
20 dkg vöröslencse
1 fej hagyma
5 szem paradicsom
1 tk rómaikömény
0.5 tk currypor
1 tk tandoori masala
0.5 tk cayenne bors

olivaolaj

A hagymát apróra vágom, üvegesre párolom, hozzáadom a megmosott lencsét. Felengedem annyi vízzel, hogy jól ellepje. A paradicsomokat forróvízbe mártom, héjjukat lehúzom, felkockázom, a lencséhez adom. Fűszerezem. Kis lángon fedő alatt 20-25 perc alatt készre párolom. Nekem általában pont elfővi a levét. Ha mégis maradna kis leve, tejszínnel elvevert liszttel behabarhatjuk.
Rántott búzahússal tálaltam. A búzahús sikérből, melegvíz hozzáadásával készül:
100-120 g sikér
langyos víz
pirospaprika
fokhagymagranulátum
vegeta
őrölt bors

A sikért tálba szórom, hozzákeverem a fűszereket, majd annyi meleg vizet öntök hozzá, hogy gumiszerű masszát kapjak. Gombócokat fomálok belőle, 15-20 percrig állni hagyom. A gombikat lobogó sós vízbe teszem főni. Ha feljön a víz színére kiszedem, felszeletelem, visszateszem még 15 percig főni. Ha kifőtt bepanírozom, mint a húst, olajban kisütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails