2009. október 15., csütörtök

Paprikás krumpli, ahogy Oresz készíti


Rendbeszedtem a kamrám, elpakolásztam az eltevéseket. Észre sem vettem, hogy elszaladt az idő. Vacsi persze sehol, időm sincs sok kitaláli mit is főzzek. Marad a ripsz-ropsz kedvencem: Paprikás Krumli! :o) Húsmentes verzió, így valamivel fel kell dobni. Triplahagyma és paprika, no meg egy kevés süpari.

2 fej jó nagy vöröshagyma
10 db kisebb burgonya
2 db nagy paprika
1 paradicsom
2 dl sürpari
pirospaprika (+ házi daráltpaprika)
(só)-amennyiben sótlan lenne. Nekem elég volt bele a daráltpaprika-
bors

galuskához:
1 tojás
cs. só
liszt
víz

A hagymát megtisztítom, félkarikára vágom. Pici olajon üvegesre párolom. Megszórom pirospaprikával, borssal. Hozzáadom a daráltpaprikát. A burgonyát csíkokra, paprikát-paradicsomot kockákra vágom, hozzáadom a hagymához. Felengedem annyi vízzel, ami ellepi. Mikor a burgonya megpuhult, kiskanállal beleszaggatom a galuskát. Ehhez tálba ütöm a tojást, adok hozzá 5-6 ek lisztet, vízzel kicsit folyós tésztát kavarok. Mikor beleszaggattam a nokedlit, még 1-2 percig rotyogtatom. Kész is van. Párom jóízűen megvacsorálta pár szelet kenyérrel, savanyúsággal.

2 megjegyzés:

  1. No, nálunk is ez volt a vacsora, csak a 82 éves Nagymamám készíti de majdnem ugyanígy. Azután elosztjuk, én kieszegetem a krumplit, ők meg a galuskát ;)

    VálaszTörlés
  2. Bridge!
    :o) én előbb a krumplit, aztán a galuskát! ;o)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails