2009. október 4., vasárnap

eltevéseim











Idén nyáron, időtúltengésben szenvedtem...sajnos. Kihasználtam, kamralakókat készítettem. Névszerint: Zakuszkát, Lecsót, Darált paprikát, Vegetát.
Zakuszka:
1 kg főtt tarkabab
3 kg darált pritamin
2 kg darált zöldpaprika
1.5 kg darált hagyma
1 l sűrített paradicsom

bors
8-10 db babérlevél
5-8 dl olaj
A darált hagymát olajon megpárolom, addig pirítom, míg a leve el nem fő. Hozzáadom a darált paprikát, többi olajat. Felöntöm a sür.parival. Sóval, borssal ízesítem, beleteszem a babérlevelet. Folyamatosan kevergetve addíg főzöm, /kb. 1.5 óra míg az olaj fel nem jön a tetejére. Belekeverem a darált babot, ezzel is addig főzöm,míg az olaj meg nem jelenik a tetején. 2 tk nátrium-benzoátot keverek hozzá, forrón üvegekbe töltöm. Megy rá 1 réteg befőző fólia, csipet na-benboát, még 1 réteg fólia, majd tetővel lezárom. Száraz dunsztban hagyom kihűlni.

Lecsó eltevése:
2 kg paradicsom
2 kg paprika
2 kg hagyma

A hagymát felkarikázom, kevés vízzel megpárolom. A paradicsomokat lobogó foró vízbe teszem pár percre, kiveszem, meghámozom, kicsumázom. Feldarabolom, a hagymához adom. Mikor krllő levet eresztett, hozzáadom a feldarabolt paprikát. Készre főzöm. 1-2 tk nátrium-benzoátot adok hozzá, forrón üvegekbe töltöm. Fólázom, csipet na-bo., fólia...lezárom tetővel. Szárazdunsztban hagyom kihlni. Felhasználáskor ízesítem, tojást ütök rá, tejföllel tálalom.

Darált paprika:
5 kg kápia paprika
minden kg-ra 20 dkg só

A paprikát csumával együtt ledarálom, lesózom, egy napot félreteszem, közben kevergetem. Üvegekbe töltöm, duplán fóliázom. Fóliarétegek közé csipet nátrium-benzoátot szórók. Tetővel lezárom. Mehet a kamrapocra. Felbontás után hűtőben tárolom. Csak tiszta kanéllal nyúlok bele.

Vegeta:
Az arányok tetszőlegesek-
sárgarépa
fehérrépa
karalábé
karfiol
zeller
paradicsom
sárga és piros húsú paprika
vöröshagyma
lilahagyma
póréhagyma
káposzta
kelkáposzta
petrezselyem zöld
zeller zöld
kilónként 30 dkg só

A zöldségeket ledarálom, lesózóm, jól öszekeverem. Másnapig hagyom állni. Üvegekbe töltöm, fóliázom az előbbiek szerint, lezárom. Kamrapolcra költöztetem.

2 megjegyzés:

  1. Ügyes! Hasonlóan gondolkodunk, amit itt felsorakoztattál, annak egy részét már eltettem, a továbbiak is rövidesen a kamarába kerülnek. Gratulálok a blogodhoz és jelöltem magam rendszeres olvasónak + linkeltem a blogodat nálam is. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Alíz!

    Köszönöm szépen! Nálam is készülődik a következő kör :o)
    Benéztem én is hozzád! Tetszik! Linkeltelek a kedvenceim közé.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails