2009. október 2., péntek

Az én vega székelykáposztám...-emlék az oviból


Mielőtt még bárki belémkötne, leszögezném...gőzöm nincs milyen káposzta ez, de imádom. Emlékeim szerint Anyum men sűrűn készített savanyúkáposztás cuclikat, úgyhogy mikor főzikézni kezdtem az ovis emlékekhez tekertem vissza az idő fonalát. Ott volt olyan ebéd, ami székelykáposzta névre hallgatott. Volt benne káposzta, kockahusis pörkölt és szottyos rizs. Nagyon akartam ilyet enni, úgyhogy neki is láttam az elkészítésének. ...menve a saját fejem után.
fél kiló átmosott savanyúkáposzta /levét félretettem utóízesítésnek/
fél zacskó szójakocka
2 nagy marék gersli
2 nagy fej hagyma
1 paprika
1 paradicsom
sok-sok pirospaprika

bors
1-2 ek laj
A hagymákat felkockázom, olajon üvegesre párolom. Rászórom a szójakockát, folyamatosan kevergetve jól lepirítom. Mikor illatozik a szója, adok hozzá őrölt pirospaprikát, sózom,borsozom. Hozzáadom a káposztát, paprikát, paradicsomot, felengedem vízzel. Takarékon főzöm kb. 25 percig, hozzáadom a jól lemosott gerslit, majd addig főzöm, míg a gersli megpuhul. Utóízesítem, tejföllel, friss kenyérrel tálalom.
...Jajnaonfinom lett! :o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails