2009. október 9., péntek

Babos tészta :)


Párom adta eme nevet az ételnek.
Kissé összejöttek a dolgok mostanában, elég nehezen gyűröm át magam rajtuk. A rettegett borús hónapok elején járunk, kedvem is lankadt, mindegy mi az aktuális célpont. Mint általában, ma is sokat vetyengtem, -mit is készítsek vacsorára?...mit sokat, az egész napot (jaj nekem!). Na nem ragozom miért is, de olyan anyagokból kellett vacsit eszkábálni, amit itthon találok. ...és persze az Úrfi ízlésének megfelel! A három favorit: SAAAJT, Kenyér, tojás sajnos a bevásárló listán pihen.
Így tehát eljátszottam a "Budai kék dobozát". :) Volt itthon: spagetti, tejszín, tejföl, paprika, szójagranulátum, hagyma, fokhagyma, 1 konzerv vörösbab. No lássuk csak...

Spagettit sós vízben megfőztem, leszűrtem, lecsepegtettem, 1 ek. olajjal elkevertem. Félretettem.
Hagymát felszeleteltem, hosszanti csíkokra. (szerintem a Hagyma így szeretti legjobban bevégezni) Olajon kicsit megpirítottam. Hozzáadtam a szóját, kevés vizzel pároltam. Aprókockára vágott fokhagymát, paprikát szórtam rá, tovább pároltam, meglocsoltam a tejszínnel. Ízesítettem házi vegetával, pirospaprikával, borssal, őrölt köménnyel. Hozzáadtam az átmosott babot. Persze párolás közben folyamatosan pótolom a vizet, nehogy odakapjon. Kóstolok egyet, ha kell ízesítek. Mikor minden kellőenízletes és megpuhult elzárom a gázt, fedő alatt tartom, így az ízek a melegben jól összefonódnak. (hmmmm, én már az illatától elteltem!) Végül tálba szedem a tésztát, ráhalmozom a szójás-babos mutyit, tejföllel tálalom.

A recept:
1 csomag spagetti
1 nagy fej hagyma
2-3 marék szója
2 gerezd fokhagyma
1 db paprika (nekem kápia volt)
1 db kis konzerv vörösbab (250 g körüli)
2 dl tejszín
vegeta
bors
pirospaprika
őrölt kömény
(esetleg chilli)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails