2009. szeptember 28., hétfő

Zöldséges-szójás feltét tésztára


Egy zacskó porkaja adott ötletet ehhez az ételhez. Párom ki nem állhatja a zacskós cuccokat, vega(!)...-meggyőződése, hogy állati adalékok is vannak bennük.
Szóval épp vásároltam mikor az akciós pultban megakadt a szemem egy inycsiklandó ételfotót viselő zacsin. Elolvastam hát mit is tartalmaz. Nahát!-gondoltam, ezt kipróbálom. A fűszerpolcom lesz a segítségem.
A piac felé mentem haza, és be is szereztem a hozzávalókat.

2 db kisebb cukkini
3 db piros húsú paprika
1 db szép nagy paradicsom
2-3 fej hagyma
2-3 marék apró rózsáira szedett karfiol
0,5 zacskó szójagranulátum
0,5 l sűrített paradicsom
2-3 ek liszt
pici olaj

bors
pirospaprika
15 dkg reszelt sajt, marék zsemlemorzsa a tetejére

A hagymákat megpucolom, felkockázom, nem túl apróra. Serpenyőben olajat hevítek, rádobom a hagymát, üvegesre párolom. Hozzáadom a szójagranulátumot, kevergetve (vigyázva, hamar leéghet) addig pirítom, míg a szója enyhén pörkös illatot nem kezd árasztani. Pici víz mehet alá, nehogy odakapjon. Ha már illatozik félrehúzom, rászórom a lisztet, fűszerezem, ízesítem, jól elkeverem, hozzáadom a sürparit, és annyi vizet, hogy amolyan mártás sűrűségű legyen. Visszarakom a lángra, folyamatosan kavargatom, ha besűrüsödik adok hozzá vizet. A lényeg, hogy mikor egyet rottyan, szaftos mártás állaga legyen :o) Félreteszem amíg megpucolom, felkockázom a többi zöldet. Jénaiba öntöm az aprított zöldségeket, rámerem a szószt. Jól összekeverem. Alufóliával letakarom, forró sütőbén sütöm 35-40 percig. Kiveszem,fólia le, zsemlemorzsával elkevert reszelt sajtot szórok a tetejére, 10 percre visszateszem a sütőbe.
Spagettivel, tejföllel a tetején tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails