2009. szeptember 27., vasárnap

Süti-süti pogácsa...túrós, káposztás







Sík ideg, munkakereősdi...nulla sikerrel. Már épp nagyon magam alatt vagyok, mikor felhív Drága OrsiBarátném: -szerzek neked szigetjegyet címszóval. Szóhoz sem jutottam. Nem vagyok egy bulizós típus...(már), de ezt nagyon szeretem volna. A nosztalgia kedvéért. Hátha egy kis életet lehel belém. Na eljött a nagy NAP :o) ...gondoltam viszek egy kis harapnivalót. Ő a munkájából adódóan egész nap kint volt, jól jöhet. Pogácsát sütöttem. Két fini pogit. Káposztásat és túrósat.

Volt sikere, pirultam rendesen :o)
Káposztás:
-töltelék:
2-3 ek olaj
1 kg reszelt képoszta

bors
Tészta:
60 dkg liszt
25 dkg vaj
1 tojás
1,5 dl tej
1 tk cukor
50 dkg élesztő
1 kis doboz tejföl
2-3 tk só
1 tojás a kenéshez
A reszelt káposztát megdinsztelem az olajon(ha valaki igényli, 1 fej hagymát is piríthat mellé), ízesítem sóval, borssal. Lisztben elmorzsolom a margarint, hozzáadm a tojást, langyos tejben felfuttatott éleszőt, sót, annyi tejfölt, hogy jól gyúrható tésztát kapjak. Simára dolgozzuk. Duplájára kelesszük kb. 30 perc alatt. Kinyújtjuk, megkenjük a töltelék 1/3 részével. Hajtogatjuk: hosszabb oldalát behajtjuk 2/3-ig, ráhajtjuk a maradékot. A hajtogatott tészta két végét behajtjuk középre, majd ezt is félbehajtjuk. Így pihen 15 percet. Ismék kinyújtjuk, kenjük, hajtogatjuk még kétszer. Végül jó ujjnyi vastagra nyújtjuk, tetejét bevagdossuk, szaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, ha van időnk fél órét kelni hagyjuk, felvert tojással megkenjük (mehet rá sajt, én nem tettem, csak pár darabra). 180 fokon sütjük pirulásig.
Túrós:
35 dkg liszt
25 dkg túró
fél kockamargarin
1 tojás
3 dkg élesztő
1-2 tk só
reszrlt sajt
tejföl
tojás a kenéshez
Egy kanál tejfölt vízzel kicsit felhígítok, meglangyosítom. Pici cukorral felfuttatom benne az élesztőt. A lisztbe belekeverem a sót, majd elmorzsolom benne a margarint. Hozzáadom a túrót, tojást, felfutott élesztőt és annyi tejfölt, hogy jól gyúrható tésztát kapjak. Tiszta zacskóba vagy folpackba csomagolom, pár órára beteszem a hűtőbe. Akár állhat egy egész éjszakát is. Mikor kiveszem a hűtőből, hagyom kicsit melegedni, jó ujjnyi vastagra nyújtom. Tetejét berácsozom, kiszaggatom, egyenként kicsit megsirítgetem őket mielőtt sütőpapíros tepsibe rakom. Hagyom kelni kb. 30 percet, míg a sütő bemelegszik. Tetejüket megkenem tojással, csipet sajtot teszek rájuk. Előmelegített sütőben, közepes lángon 30-35 perc alatt aranysárgára sütöm. A sütő aljába egy kis tepsibe vizet szoktam rakni, így nem szárítja ki a süteményt.
2 tescos zacsi full tele lett...másnapra nem maradt több 10 db-nál :o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails