2009. szeptember 30., szerda

Zöldséges sajtszósszal rakott házi szélesmetélt




Lassan két éve porosodik a polcon a tésztakészítő gépem. A kis aranyos ATLAS névre hallgat. Páromtól kaptam karácsonyra...enyhe célzásként, mert tésztamániás. A makarónit spagettivel enné :o) Napok óta motoszkált a fejemben, hogy neki kéne ugrani a házi tésztakészítés nemes feladatának.
Ide-oda tettem magam egész nap. 4 óra körül vettem észre, mennyire elszaladt a nap. A spagettis üvegemre pillantok, ...Ajjaj!...-ordított Micimachó udvariasan...- ÜRES!!! Nosza itt az idő Atlas bevetésének. Lekaptam hát a kispadról, ...ööö, kispolcról. Lássuk csak hogy is volt ezután?


Tészta:
20 dkg liszt
2 tojás

Tésztát gyúrok a tojásból, lisztből. Lisztezett deszkán kinyújtom, felvagdosom. Megetetem a kis tésztalapocskákkal Atlast. Szépen adja is kifelé a lapított tésztát. A kellő vékonyság elérése érdekében éthajtom még rajta párszor, fokozatosan állítva egyre vékonyabbra a tárcsatávolságot. Mikor elég vékony a szélesmetélt fejen tekerem át. Szándékosan jó hosszúra hagytam a tésztát, nem vagdostam el. Tiszta konyharuhával letakartam 2 szék támláját, s mint egy híd, rájuk terítettem a száradó tésztacsíkokat. Meleg volt, gyorsan száradt. Mikor még formázható, de már nem ragad össze, 4-5 szálanként feltekerem a sodrófámra és muffinsütőm gödröcskéibe ültetem a tésztafészkeket. Így hagyom megszáradni. /Hagytam volna, ha lett volna időm :o) / Vizet forraltam, 1 ek sóval kifőztem benne a tésztát. Félretettem, míg elkészítettem a zöldséges sajtszószt:


1 ek vaj
1 fej hagyma
2-3 szál újhagyma
1 szál sárgarépa
1-1 sárga és piros húsú paprika
2 marék apró rózsáira szedett karfiol
1 marék apróra kockázott cukkini
4 kockasajt
fél tömlőssajt
10 dkg reszelt sajt (füstölt)
esetleg 1-2 dl tejszín
petrezselyem

bors
szerecsendió
őrőlt kömény

A zöldségeket megpucoltam, megmostam, fél cm-es kockákra darabolom. Olajat hevítek, üvegesre párolom benne a hagymákat. Hozzáadom a sárgarépát, párolom 5 percig. Rádobom a többi zöldséget, készre főzöm. Ha a levét elfőtte adok hozzá kevés tejszínt, ha maradt leve a tejszín elhagyható. Beleteszem a sajtokat, folyamatosan kevergetve felfőzöm. Az elfőtt levet pótolom.
A tésztát és a szószt egy kivajazott sütőtálba rétegezem,előmelegített forró sütőben sütöm 20-25 percet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails