2009. szeptember 28., hétfő

Töltött gomba krumpliágyon




Alig vártam már, hogy kicsit enyhüljenek a nagy melegek, ugyanis a hűtőm kezdett átváltozni jégveremmé. Hiába tekertem egyre alacsonyabb fokozatra, a jégréteg bizony szaporodott. Már alig tudtam mit hova rakni, ha hozzáért a jéghez megfagyott. A rekkenő hőségben nem mertem leengedni, féltem megromlik a kipakolt étel. Szóval most, hogy már hűvösebb van nekiugrottam, hogy véget vessek a benne uralkodó jégkorszaknak. Hajszárító, Forróvíz és Felmosóruha volt a bátor segítség eme nagy feladatban. Miután úrrá lettünk a dolgon, következett a visszapakolás. A dobozokban talált heti főzőcskemaradékok a konyha asztalon landoltak. Belőlük kerekedett egy finom estebéd. A belevalók arányát hozzávetőlegesen tudom megadni /vagy még úgy sem :o) /, szóval a receptet csak irányadónak szánom. Bátran lehet kísérletezni vele. -Hajrá fantázia! :o)


Volt 6 szép nagy gombám, maradék padlizsánkrém /kb. 3-4 ek/, 3 db piros húsú paprika, 1 db paradicsom, 4 db kockasajt, 2 szál vékonyka újhagyma, 4-5 gerezd fokhagyma, 1 cső kukorica, 1 db tojás, kb 1 kg krumpli, 4-5 ek zsemlemorzsa, + gombatönkök. mártás: 2 dl tejszín, 2 ek liszt, pirospaprika gazdagon


A paradicsomot, paprikát felkockáztam, újhagymát felkarikáztam, tálba tettem. Hozzáadtam a lereszelt fokhagymát, padlizsánkrémet, kockasajtot. Kukoricát belefaragtam, majd 5-6 percre ment a mikróba. Jól összekevertem, beleszórtam a zsemlemorzsát, beleütöttem a tojást, ízesítettem sóval, borssal. Félre raktam hűlni. Krumplit megpucoltam, uborkagyalun leszeltem, kivajazott tepsibe terítettem, sóztam, borsoztam. Tejszínt csomomentesre kevertem a liszttel, fűszereztem sóval, borssal, szerecsendióval, eloszlattam rajta a mártást. Rátettem a gombafejeket amikbe belehalmoztam a zsemlemorzsás tölteléket. Letakarva ment az előmelegített sütőbe. Maximumon /gázsütő/ sütöttem, míg a zöldségek megpuhultak. Kivettem, sajtot reszeltem rá, fedetlenül ment vissza a sütőbe, a sajt pirulásáig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails