2009. szeptember 12., szombat

Műzlis keksz







Műzlis kekszet keresgéltem a neten, de nem találtam megfelelőt. Minimális vajat és lisztet tartalmazó receptet szerettem volna...de sajna egyik sem volt az igazi. Na nehogy már kifogjon rajtam, gondoltam akkor keverek-kavarok, valami majd csak kisül belőle :o)

Itt a kavarcsom receptje:
7 dkg méz
7 dkg vaj
2 tojás
4 dkg cukor (elhagyható)
30 dkg műzli
8 dkg kókuszreszelék
8 dkg darabolt étcsoki
2 tk szódabikarbóna

A vajat mikrózható tálkába tettem, rácsurgattam a mézet, mikróba tettem pár percre, hogy a vaj felolvadjon. Keverőtálba tettem a többi hozzávalót, majd ráöntöttem a mézes vajat, összeforgattam. Vártam 3-4 percet, ezalatt a műzli kicsit megszívta magát. Tepsit kibéleltem sütő papírral. A masszából vizes kézzel diónyi gömböket formáztam az ujjaimmal, mert gömbölygetni nem lehet, szétesik. Ezeket raktam a sütőpapírra, kicsit ellapogatva. Jó szellősen rakjuk, mert szétfolyik a sülés közben. Ha mégis összeérnének, még melegen egy sütőlapáttal szétválaszthatók. Gázsütő 4-es fokozatán sütöttem 8-10 percig. Figyelni kell mert hamar megéghet. Tepsiben hagytam kihűlni. Jó ropogós marad de, ha dobozba rakjuk puhul. Tejjel isteni reggeli :o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails