2009. szeptember 30., szerda

Sajtos stanglik







Limaránál láttam egy bejegyzésben a "Kiflit". Na nem, nem az Ő kezei közül való, hisz az Ő kenyerei, sütijei csodálatosak!!!!
A saját készítésű sajtos kiflieimtől nem voltam elájulva /bár az ízük, állaguk isteni!/. Ezen 'kifli' láttán, azonban nyugodtan állíthatom: büszke vagyok magamra -/mindenféle nagyképűség nélkül/ Még a nagymamámtól kaptam a receptet, de csak mostanában lett igen népszerű vendége a sütőmnek.

1 bögre /250ml/ langyos víz -esetleg picit több, lisztfüggő!
1 dl étolaj
50 dkg finomliszt
3 dkg élesztő
2 tk só
1 tk cukor
olvasztott vaj
r.sajt a tetejére

Az élesztőt 100 ml langyos, cukros vízben felfuttatom. Tálban összekeverem a lisztet a sóval, hozzáadom az olajat, felfutott élesztőt és a maradék bögre vízből annyit, hogy lágy, de nem ragadós tésztát kapjak. Kelesztőtálat letakarom, felrakom a hűtő tetejére...nekem ott pont jó meleg van. Duplájára kelesztem, lisztezett deszkán lágyan átgyúrom, 8 részre osztom a tésztát. Egyenként nem túl vékonyra nyújtom, kicsit hosszúkás alakú legyen. Megkenem olvasztott vajjal, majd feltekerem. Sütőpapíros tepsibe rakom őket, tetejüket és közüttük lekenem olvasztott vajjal, megszórom r.sajttal. Haagyom kb. fél órát kelni, míg összebucizódnak. 180 fokos sütőben szép aranyszínűre sütöm, kb. 30 perc alatt.
Ma már nem nyújtom ilyen hosszúra őket...a képeken az első próbálkozásaim láthatóak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails