2009. október 15., csütörtök

A Zakuszka! -nem lehet betelni vele :o)


Zakuszkafőzés...második felvonás.

Van a piacon egy stand, tele gyönyörű piros, húsos paprikával. -110 Ft-ért kilója.- Ezekből a paprikákból lett a darált paprikám is. A pritamin horror-áron volt egész nyáron, így csak köszöntem a szép daraboknak. /kivéve amit 150.-ért sikerült zsákmányolni...első adag zakihoz/
Futottam még egy kört babért, répáért, hagymáért. Padlizsán, sürpari volt otthon.
Nekiláttam... Feltettem a babot főni, zöldségeket megpucoltam, padlizsánt megsütöttem, majd mindent bepakoltam a hűtőbe. Másnap ledaráltam őket. A hagymát olajon megpároltam. Ment rá a darált répa, paprika, sült padlizsán, babérlevél, só, sok-sok őrölt bors. Belekerült a sürpari is. Mikor az olaj feljött a tetejére hozzáadtam a darált babot /én mindet ledarálom/. Főztem, kóstoltam ízesítgettem... 3-4 óra múlva szépen besűrűsödött. Elkavartam benne egy kk nátrium-benzoátot. Tiszta üvegekbe szedtem. Fóliáztam. Most hülnek a pokrócok között.

3 kg paprika /tisztítva, darálva/
2 kg hagyma /tisztítva, darálva/
1 kg sárgarépa /tizstítva, darálva/
1 kg főtt bab /darálva/
1 kg padlizsán /sütve/
1 l sürpari
6-8 dl olaj
12 db babérlevél
sok-sok frissen őrölt bors

ízlés szerint cukor
1 kk nátrium-benzoát
/jah, és tettem most bele 2 fej fokhagymát.-nem rontott az ízén! :o) /

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails